Вчені з’ясували, чому астероїди не знищили життя на юній Землі

Автор Желізняк Олександр в Новини/Соціальна правда

Життя на Землі існує сьогодні завдяки тому, що в Сонячній системі відсутні великі «суперЗемлі», чиє тяжіння буде «націлювати» астероїди, що зближуються з ними,  на інші планети.

Про це йдеться в статті, розміщеній в електронній бібліотеці arXiv.org, передає “Народна правда” з посиланням на РІА Новини.

“Астероїди  є великою загрозою для будь-яких форм життя – варто подивитися на динозаврів. З іншого боку, вони вкрай важливі для її зародження, оскільки  вони можуть бути одним з головних джерел води і «цеглинок життя» для Землі та інших планет, де є життя”, – розповідає Ребекка Мартін з університету Невади в Лас-Вегасі.

Земля на поточний момент є єдиною відомою нам планетою, на поверхні якої є життя. За останні десять років астрономи відкрили приблизно дві тисячі планет, багато з яких схожі на Землю за своїми розмірами і фізичними властивостями, але при цьому, швидше за все, позбавлені життя.

Ці відкриття змусили вчених задуматися про те, що відрізняє нашу планету від всіх її «кузин», і які особливості її народження і еволюції могли зробити Землю придатною для виникнення перших живих істот і їх виживання протягом останніх 3,5-4 мільярдів років. Мартін і її колеги відкрили одну з подібних рис Сонячної системи, яка може пояснювати відсутність життя на інших планетах.

Спостерігаючи за народженням Землі та інших планет у віртуальній версії Сонячної системи, вчені змінювали її архітектуру, додаючи або прибираючи з неї планети. Коли планетологи «вставили» в неї велику «суперЗемлю», помістивши її на орбіту гіпотетичного Фаетона, неіснуючої планети між орбітою Марса і Юпітера, і в проміжок між Венерою і Землею, відбулося щось незвичайне.

Виявилося, що поява великої кам’янистої планети навіть на досить великих відстанях від Землі призводила до того, що наша планета починала обстрілювали величезною кількістю астероїдів протягом дуже довгого часу після її формування. В середньому, поява подібної планети між Землею і Венерою збільшувала число астероїдів, що впали на Землю, в 1,5-3 рази.

Почастішання зіткнень, як пояснюють вчені, відбувається з тієї причини, що гравітація «суперЗемлі» диригуватиме рухом астероїдів, що мешкають в зоні між орбітами Марса і Сатурна і періодично зближуються із Землею. Присутність великої планети у внутрішній частині Сонячної системи помітно «витягла» б їх орбіти, змусивши їх частіше зближуватися із Землею і періодично падати на її поверхню.

На щастя, подібної планети в Сонячній системі немає, завдяки чому Земля уникнула падіння великого числа великих астероїдів уже після зародження життя на її поверхні. З іншого боку, майже всі відомі нам системи екзопланет, де є потенційні «двійники Землі», мають подібні планети, що може частково пояснювати те, чому вчені поки не знайшли слідів позаземного життя.

Цікаво те, що присутність подібного об’єкта за орбітою Землі навпаки, знизила б частоту зіткнень астероїдів з нашою планетою. Як вважають вчені, це так само б негативно вплинуло на шанси зародження Землі, оскільки тоді б на її поверхню потрапило набагато менше води і «цеглинок» життя в перші етапи існування Сонячної системи.

Раніше повідомлялося, що до Землі наближається величезний астероїд, що може знищити ціле місто.

Нагадаємо, у вересні до Землі наблизяться два величезні астероїди. Ці космічні тіла, за твердженням вчених, несуть потенційну загрозу Землі.

Нагадаємо також, вчені припустили можливість зіткнення Землі з астероїдами. Воно може відбутися вже цієї осені через великі астероїдні потоки.