Чому людина “чує” внутрішній голос: вчені дали пояснення

Автор Желізняк Олександр в Новини/Шоу-бізнес

Нове дослідження британських вчених дало пояснення незвичайному феномену –  люди можуть чути внутрішній голос при відсутності фактичного звуку. Результати його опубліковані в Psychological Science, журналі Асоціації психологічних наук.

Про це інформує “Народна правда” з посиланням на  healthystyle.info.

В результаті двох експериментів Марк Скотт, дослідник з університету Британської Колумбії, знайшов докази того, що мозковий сигнал, відомий як еферентна копія (сигнал, що допомагає людині відрізнити процеси сприйняття, які ми викликаємо самі під впливом зовнішніх стимулів) грає важливу роль в походженні внутрішньої мови.

Еферентна копія – свого роду пророкуючий сигнал, вироблений мозком, який допомагає пояснити, наприклад, чому інші люди можуть лоскотати нас, а самі ми цього робити не можемо.

Цей сигнал пророкує наші власні рухи і ефективно скорочує відчуття від лоскоту.

Той же самий механізм спрацьовує, коли наша слухова система обробляє мову.

Коли ми говоримо, внутрішня копія звуку нашого голосу відтворюється паралельно із зовнішнім звуком, який ми чуємо.

Ми багато часу говоримо і це може заповнити нашу слухову систему, заважаючи чути інші звуки під час розмови. Зменшуючи вплив нашого власного голосу на наш слух – використовуючи прогноз еферентної копії – наш слух може залишитися чутливим до інших звуків.

Внутрішня копія нашого голосу, вироблена еферентною копією, може відтворюватися навіть при відсутності зовнішнього звуку і означає, що звук, який ми чуємо, коли говоримо, є фактично внутрішнім відтворенням звуку нашого власного голосу.

Вчені висунули гіпотезу, що, якщо еферентна копія дійсно лежить в основі внутрішньої мови, то сенсорна інформація, що прибуває з зовнішнього світу, повинна компенсуватися внутрішньої копією, виробленою нашим мозком так само, як коли ми намагаємося лоскотати себе.

Ці дані є точними. Вплив зовнішнього звуку значно зменшився, коли учасники проговорювали в голові склад, який відповідав зовнішньому звуку.

Результати дослідження представляють докази того, що внутрішня мова користується системою, яка, перш за все, займається обробкою зовнішньої мови і може допомогти пролити світло на певні патологічні стани.

Нагадаємо, раніше вчені показали думку під мікроскопом. Як з’ясувалося, молекулярні зміни відбуваються одночасно і блискавично у всьому головному мозку, в специфічних областях і ланцюгах, використовуючи безліч різних механізмів.

На думку вчених Стенфордського університету, вже у досить недалекому майбутньому, людина, аби збільшити свої можливості, буде вкрита мережею різноманітних датчиків, сенсорів та імплантів. Вони поєднаються в один додатковий орган почуттів.

До слова, раніше вчені повідомили, що розкрили таємницю пірамід Єгипту. Групі археологів за допомогою древніх записів на папірусі вдалося розкрити таємницю будівництва пірамід.