Знайдено “загублену” половину Всесвіту: вчені знову приголомшили

Автор Желізняк Олександр в Новини/Соціальна правда

Група міжнародних дослідників виявила відсутні 50% видимої речовини у Всесвіті. Як з’ясували вчені, матерія щільно упакована між галактиками і галактичними скупченнями.

Про це повідомляє “Народна Правда” із посиланням на Соцпортал.

Згідно космологічної моделі Lambda-Cold Dark Matter (CDM), Всесвіт більш ніж на 95% заповнений темною матерією і темною енергією. Звичайна (баріонна) матерія, що складається з протонів і нейтронів, складає лише 4,6%. Однак спостереження показують, що в зірках, міжзоряному середовищі і гарячому газі галактичних скупчень (кластерів) міститься лише 50% теоретичної кількості баріонної матерії.

Матерія у Всесвіті утворює тривимірну мережу, вузли якої сформовані під впливом сил гравітації. Ці вузли, що складаються з галактик або великих галактичних скупчень і темної речовини, пов’язані ниткоподібними структурами. Результати гідродинамічного моделювання показали, що саме між галактиками і кластерами повинна знаходитися відсутня частина звичайної матерії. Її називають тепло-гарячим міжгалактичним середовищем (WHIM). Однак її важко виявити через дуже низьку щільність.

Дослідники проаналізували дані, отримані орбітальною обсерваторією Planck, призначеної для вивчення космічного мікрохвильового фону (реліктового випромінювання або CMB), що залишився після того, як Всесвіт став прозорим для теплового випромінювання. Вчені шукали зміни у фоновому режимі, викликані проходженням CMB-фотонів через тепло-гарячу межгалактичне середовище, яке могло б розташовуватися між яскравими червоними галактиками (Luminous Red Galaxies). Таке явище називається ефектом Сюняєва – Зельдовича.

Всього було вивчено 260 тисяч галактик. Виявилося, що в ниткоподібних структурах між ними баріонна матерія в кілька разів щільніше, ніж у середньому у Всесвіті.

Нагадаємо, корона Сонця розігрівається до надвисоких температур не тільки коштом великих спалахів і викидів плазми, але і завдяки народженню мільйонів наноспалахів, невидимих для нас.

Нагадаємо також, раніше астрономи зробили дивовижне відкриття про сонячне ядро. Вони змогли дуже точно виміряти швидкість обертання сонячного ядра, з’ясувавши, що вона відрізняється від швидкості обертання поверхні світила.

Раніше вчені отримали перші фотографії старої зірки, яка за виглядом нагадує космічне «вогняне око».  За допомогою телескопа ALMA астрономам вдалося розглянути, як зараз виглядає вогненний гігант, що знаходиться в стадії активного старіння.