Сила в правді

Навігація

Володимир Омелян: будівництво Керченського мосту – інструмент дестабілізації агресора в морських портах

в Публікації/Соціальна правда

Про «Рік лоукостів», зміцнення морської інфраструктури України внаслідок окупації Криму, фінансування у 2018 році відновлювальних робіт на Донбасі, будівництво доріг на лінії зіткнення, платні автобани та реакцію уряду на спорудження Керченського мосту, в ексклюзивному інтерв’ю «Народній Правді», розповів Міністр інфраструктури України Володимир Омелян:

– Ви нещодавно заявили, що 2018 рік стане для України «Роком лоукостів». Які саме лоукостери до нас прийдуть, скільки їх буде?

– Переконаний, що ринок це адекватно сприйме. Бо це об’єктивна реальність: ми не можемо ізолювати Україну від європейських і світових процесів.

Ми сподіваємось, що це буде не один лоукостер, а їх буде більше. Але, це вже залежатиме від перемовин державних аеропортів і інших аеропортів, які вестимуть такі переговори.

Інтриги високі. Адже, усі розуміють, що людей, котрі будуть готові літати за ціною, дешевшою у кілька разів, якщо не у десятки разів, буде на порядок більше, аніж це є сьогодні.

– Скільки, на Вашу думку, мав би коштувати авіаквиток до країн Європи, щоб більше українців сповна скористалися перевагами безвізу?

– Я, власне, виходжу з того, що, якщо середній квиток на автобус коштує 50 – 100 євро, якщо залізницею це становитиме плюс-мінус таку ж саму ціну (але це тільки до Польщі, до найближчих пунктів призначення), то відповідна ціна у 30 – 50 євро для лоукосту до країн Європи була би абсолютно адекватною.

Ми тоді матимемо чудову модель конкуренції між собою різних видів транспорту, до чого ми і маємо врешті дійти. Як це відбувається у Європі, де кожен пасажир для себе обирає той вид транспорту, який йому привабливіший і вигідніший.

Звучить оптимістично, але яка може бути реакція з боку МАУ на можливе засилля в Україні лоукостерів?

– Знаєте, навіть у своєму останньому інтерв’ю, присвяченому 25-річчю МАУ (з чим я їх теж щиро вітаю), пан Юрій Мірошников (президент МАУ – ред.) зазначив, що, раніше чи пізніше, але лоукостери, такі, як Ryanair, наприклад, таки зайдуть на український ринок.

Моя мета, щоб це було раніше, аніж пізніше. І я думаю, що МАУ до цього теж вже готове.

– Не так давно Ви зробили заяву, що «окупація Криму поставила особливий акцент на зміцненні морської компоненти національної безпеки та оборони». Як саме планується зміцнювати цю компоненту?

– Ми добре розуміємо, що агресивні дії Росії, які були пов’язані із окупацією Криму й військовими діями у частинах Луганської і Донецької областей, це – чітко спланована політика цієї держави щодо України.

Ми так само добре розуміємо, що будівництво Керченського мосту – не лише поєднання російської території із окупованою українською територією. Це так само – інструмент задля сіяння дестабілізації в українських морських портах Азовського моря.

Сподівань на те, що обмеження, які одноосібно запровадила російська сторона для проходження суден (нагадаю, що тоннажність через будівництво цього мосту була зменшена удвічі), будуть скасовані, немає. Однак, це призведе до падіння економічної привабливості наших двох портів. Відповідно, це матиме негативний короткочасний економічний ефект для усього регіону.

– І що Ви робите?

– Ми вживаємо увесь інструментарій поки що в політико-правовому полі для того, щоб санкційними заходами зупинити це будівництво. Або, скажімо так, щоб росіяни відчули наслідок…

– Вибачте за таке формулювання, але чи не здається Вам, що в Кремлі плювати хотіли і на інструментарій, і на заяви України з приводу ставлення до будівництва Керченського мосту? Вибачте, але здається, що суто правове поле тут не надто спрацьовує…

– Знаєте, з такої ж ідеології, з якої виходить сьогодні Путін, мовляв, «плювати на всіх і вся», свого часу виходив Гітлер і багато інших диктаторів. Але, закінчували вони усі однаково. Я думаю, що на Путіна чекає така ж сама доля…

– Ще влітку цього року Ви наголосили, що Україна повинна збільшити у 2018 році обсяги відновлювальних робіт на Донбасі. Наскільки суттєво їх планується збільшити?

– Я ще минулого року виходив з того, що під час перетину лінії розмежування українці повинні відчувати, що за спиною в них залишається Азія (в поганому розумінні цього слова), а на вільній території України розпочинається справжня Європа.

Ми про це говорили з новим керівником «Укравтодору» паном Славоміром Новаком. Я в цьому питанні сподіваюсь і на допомогу парламенту. Ми зможемо акумулювати необхідний ресурс на наступний рік для Донбасу, щоб капітально відремонтувати як автошляхи, так і інші інфраструктурні об’єкти, які потребують чи потребуватимуть ремонтування або відновлення.

– Скільки коштів на це потрібно закласти у Держбюджеті-2018?

– Розумієте, на інфраструктурні програми грошей точно ніколи не може бути достатньо. І ми, як Міністерство інфраструктури України, розуміємо не просту ситуацію в державі.

Однак, я радий з того, що механізм, який ми розробили в Мінінфраструктури – Дорожній фонд – з 1-го січня 2018 року вступає в силу. Тож, ми матимемо гарантованих 32 мільярди гривень на наступний рік у Дорожньому фонді.

Плюс, я знаю, що парламент готовий підтримати пропозиції нашого Міністерства щодо будівництва доріг Одеса – Львів, Київ – Харків – Довжанський, що має величезне значення для східного регіону України, а також декількох доріг в південних областях України.

В рамках Дорожнього фонду ми хочемо акумулювати ресурс на інфраструктуру місцевого значення та на заходи із безпеки на дорогах.

Я також сподіваюсь, що буде затверджена і Цільова програма фінансування українських мостів.

– До речі, яка ситуація з мостами?

– Силами Державної спеціальної служби транспорту, яка перебуває у підпорядкуванні Мінінфраструктури України, ми цього року ввели два ключових мости у Донецькій і Луганській областях.

Вони мають величезне як стратегічне, так і військове значення. Але, вони вкрай важливі і для людей, в першу чергу, які тепер не будуть змушені робити гаки по 100 – 200 кілометрів.

– В якому стані сьогодні інфраструктура Донбасу? Ви ж там буваєте?

– Так, я особисто там був неодноразово і у минулому, і у цьому році. І був на лінії зіткнення безпосередньо.

Безумовно, ситуація там не найкраща. Суттєві руйнації, як від російських бомбардувань, так і від серйозного зношення важкою технікою дорожнього полотна.

Я сподіваюсь, що наступного року ми розпочнемо там масштабне відновлення. В цьому році ми вже зробили багато з відновлення там інфраструктури, зокрема, східних доріг. Але, це повинно бути в більших обсягах.

– На ремонт доріг, які знаходяться на лінії зіткнення, виділяються кредитні гроші? Якщо так, то які тут перспективи? Адже, не секрет, що один снаряд – і уся робота знівельована…

– Кредитних грошей не виділяється.

В нас були залучені кредитні кошти, які йшли ще за старим фінансуванням у попередні роки, і котрі не використовувалися. Цей ресурс ми спрямували цього року на ремонт доріг. Нових кредитів ми не використовували.

– … а як бути з тим, що один снаряд – і гаплик усій роботі?

– Знаєте, ризик є завжди. Але, по-перше, я дуже сподіваюсь, що все це скоро закінчиться, бо ми переможемо!

По-друге, я би дуже хотів, щоб люди не страждали. Це – першочергово! Люди! Вони нині потерпають як від російських бомбардувань, так і від того, що там відсутня інфраструктура.

– Кілька слів про концесійні автобани. Платні дороги суттєво вдарять по гаманцям українців?

– В українців буде вибір їхати безкоштовною звичайною дорогою, або їхати європейським за якістю автобаном, багаторядним, але за це сплатити.

Українець завжди зможе обрати.

Ми сподіваємось розпочати перші проекти ділянок Львів – Краковець і Київ – Біла Церква. Відповідно, зараз готується уся необхідна документація. А далі ми подивимось наскільки буде успішним цей експеримент.

Нагадаю, що у Європі менше 10% доріг є концесійними, себто платними. 90% доріг фінансуються з державних бюджетів. Ми повинні це теж усвідомлювати. Я радий, що і уряд, і парламент це розуміють. Можливо, не в тому обсязі, який потрібен, але розуміння є чітке.

– І не можу не запитати Вас наостанок – як там Ваші «стосунки» з НАБУ? На якому етапі справа стосовно Вас?

– Я так розумію, що НАБУ продовжує це розслідування. Я готовий до зустрічі з ними. Був готовий і до обшуків, і після обшуків.

Я би сам хотів вже поставити крапку у цій історії. Бо, мені так здається, що я точно не з тих ТОП-20 чи-то ТОП-100, яких розшукує НАБУ.

– Так тоді чого вони саме у Вас вчепились?

– Ну, слухайте, в них є своя робота. В них, мабуть, є своя аргументація. Я готовий дати їм відповіді на усі питання, коли ці питання до мене будуть.

Сергій Дойко

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Підписуйтесь на Народна Правда в Telegram. Дізнавайтесь першими про останні новини.
Завантаження...
Завантаження...

Останні Публікації

Scroll Up

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: