Сила в правді

Навігація
Головна Новини Пережив зустріч із чорною дірою: вчені знайшли дивовижний космічний об'єкт

Пережив зустріч із чорною дірою: вчені знайшли дивовижний космічний об’єкт

в Новини/Світська правда

Астрофізики знайшли в околицях надмасивної чорної діри в центрі Чумацького Шляху кілька дуже дивних об’єктів, схожих на хмари газу, але які поводяться, як зірки. Вчені заявили, що це “роздуті зірки” і розповіли про це на щорічній зустрічі Американського астрономічного товариства, що проходила на цьому тижні в Денвері.

Як передає НАРОДНА ПРАВДА, про це пише “Свідок“.

“Якби об’єкти G1 і G2 і їхні “кузени” були простими газовими хмарами, то вони давно повинні були розпастися на частини. Ми припускаємо, що насправді вони є “роздутими” зірками. Їхня матерія стала настільки розрідженою, що чорна діра може “висмоктувати” її   при зближеннях”, – пояснює Марк Морріс з університету Каліфорнії в Лос-Анджелесі (США).

Навесні 2011 року німецький астроном Райнхард Генцель виявив малу хмару гарячого газу G2, яка рухалася з величезною швидкістю до надмасивної чорної діри Sgr A * в центрі нашої галактики. Частина вчених припускала, що ця хмара містила в собі тьмяну зірку, тоді як інші заперечували цю можливість.

Через “розтягнутість” хмари і релятивістські ефекти, що існують в околицях чорної діри, у астрономів була можливість спостерігати за “обідом” чорної діри Sgr A * на протязі цілого року. За цей час їм вдалося з’ясувати, що всередині G2 відсутня зірка. На користь цього свідчить два факти – яскравість хмари не змінювалася за перші місяці її прольоту навколо чорної діри і її структура залишалася досить однорідною, що було б неможливо, якби в ній існувало світило.

В середині листопада 2014 року астрономи з’ясували, спираючись на непрямі ознаки, що хмарі якимось чином вдалося пережити зустріч з чорною дірою, не розпастися на частини і не викликати феєрверк, тим самим позбавивши астрономів прогнозованого видовища яскравістю в сотню Сонць. Це змусило багатьох вчених змінити думку і зробити висновок, що всередині G2 ховається зірка або якийсь інший щільний об’єкт, який утримував його від розпаду.

Морріс і його колеги отримали нові дані, що свідчать на користь “зоряного” походження цих дивних хмар газу, відкривши ще три подібних структури, спостерігаючи за околицями Sgr A * за допомогою інструментів обсерваторії Кека на Гавайських островах.

Морріс відзначає, що спочатку його команда вирішувала інше завдання – вчені намагалися зрозуміти, як розподілений пил по околицях чорної діри і як він рухається навколо неї. Для цього вони створили програму, яка допомогла їм розшифрувати дані спектрометрів і дозволила їм “зазирнути” всередину хмари G2 і її  “старшого брата”, хмари G1, відкритої в 2004 році, а також вивчити інші скупчення пилу.

На превеликий подив астрофізиків, ці спостереження показали, що Sgr A * оточує не два, а як мінімум п’ять подібних об’єктів, які влаштовані приблизно однаково і які поводять себе подібним чином. Три нові хмари, які отримали імена G3, G4 і G5, знаходяться помітно далі від чорної діри, ніж G1 і G2, і їхнє чергове зближення з чорною дірою відбудеться приблизно через 20-40 років.

Як виникають подібні структури? Морріс і його колеги припускають, що вони народжуються в результаті злиття подвійних зірок, підлетівши  на небезпечну відстань з чорною дірою. Її тяжіння змушує їх зіткнутися один з одним і злитися в один великий об’єкт.

“Головний наслідок таких зіткнень – нова зірка сильно “розбухає” під дією енергії зіткнення. Вона залишається роздутою протягом дуже довгого часу, кількох мільйонів років, поки хмара не охолоне і не перетвориться в нормальну зірку. Тепер нам залишається з’ясувати, як вони спочатку стають настільки великими”, – робить висновок Морріс.

Раніше НАРОДНА ПРАВДА повідомляла, що з’явилися чарівні фото планети Земля з нового супутника NASA.

Також повідомлялося, що NASA знайшло на планеті Марс нові докази, що на Червоній планеті колись було життя.

Раніше американське космічне Агентство оприлюднило 360-градусне відео, за допомогою якого можна “здійснити прогулянку” центром Чумацького Шляху.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Оцініть цей матеріал 1 Зiрка2 Зiрки3 Зiрки4 Зiрки5 Зiрок