Сила в правді

Навігація
Головна Новини Умертвіння людських достоїнств: в УПЦ пояснили важливість традиційної сім'ї

Умертвіння людських достоїнств: в УПЦ пояснили важливість традиційної сім’ї

Руйнують сімейні стосунки перелюб, егоїзм і бажання довести власну першість

Умертвіння людських достоїнств: в УПЦ пояснили важливість традиційної сім’ї
в Новини/Соціальна правда

До Дня православної сім’ї, який відзначався 8 липня, Глава Місії Синодального відділу Української Православної Церкви у справах сім’ї архієпископ Пантелеімон розповів про те, чого сучасникові не вистачає для створення міцного традиційного союзу.

Руйнують стосунки три пороки, вважає владика, а політика узаконення «одностатевих шлюбів» свідчить про умертвіння людських достоїнств, пише НАРОДНА ПРАВДА з посиланням на Інформаційно-просвітницький відділ УПЦ.

— День пам’яті святих благовірних Петра і Февронії, який ми святкуємо 8 липня, став ще й днем православної сім’ї. Ваше Преосвященство, що такого особливого саме в цій сім’ї?

— Святі Петро і Февронія дали всьому Православному світові приклад ідеальної християнської сім’ї. За це вони удостоєні церковного шанування, саме тому їх життя ось вже більше восьми століть служить прикладом належного ставлення подружжя до церковного шлюбу і один до одного.

Ці святі прославляються Церквою не як преподобні, хоча вони і взяли в кінці свого життя чернецтво, не як мученики і сповідники, хоча вони і були вигнані зі свого міста. Піст і молитва були частиною їх сімейного життя, вони піддавалися приниженням і небезпекам за те, що зберігали вірність один одному.

Згадаймо, наприклад, момент із життя, коли Петро став перед вибором: улюблена дружина або князівство. Тоді князь заради Февронії знехтував владою і багатством і зробив вибір на користь сім’ї. Завдяки любові до свого чоловіка і мудрості, Февронія своїми втішними словами допомогла Петру зі смиренням перенести це випробування. Ці та інші моменти з їхнього життя служать для нас цінним і повчальним прикладом справжньої вірності і любові між чоловіком і дружиною.

Вони поставлені в один ряд з апостолами і мучениками та іншими великими святими. І вони удостоєні такого прославлення “заради сміливості й смиренності”, проявлених ними в зберіганні заповідей Божих щодо шлюбу. Значить кожен з тих, хто трудиться в християнському шлюбі і слід їх прикладу, може бути поставлений в цей ряд і може здобути вінець, якого удостоїлися святі Петро і Февронія Муромські.

— Чи багато Ви зустрічали людей, які щасливі у шлюбі? Чим такі пари відрізняються від інших?

— Людей, які щасливі у шлюбі, я зустрічав. І, на щастя, їх чимало в нашій країні. З вигляду такі пари важко відрізнити від інших. Головною рисою таких сімей є взаємна любов, добровільна самопожертва заради іншого і відсутність егоїзму.

— Сьогодні майже ніде не вчать як створити і побудувати сім’ю. В кращому випадку можуть підказати як рятувати шлюб, коли вже найчастіше рятувати пізно. Що в Церкві говорять про інститут шлюбу і його зберіганні? Що в першу чергу руйнує сімейні стосунки?

— Для християн шлюб не просто юридичний договір, засіб продовження роду і задоволення тимчасових природних потреб, але, за словом святителя Іоанна Златоуста, «таїнство любові», вічне єднання подружжя один з одним у Христі.

Молодий чоловік або дівчина повинні з розумом і розважливістю підходити до вибору майбутнього обранця чи обраниці, звертаючи увагу на духовну сторону людини та її виховання. Після одруження вони повинні всіма силами старатися в чистоті і святості зберігати цей священний союз, припиняючи свою гордість.

Руйнують сімейні стосунки: перелюб, егоїзм і бажання довести власну першість.

— Як Церква ставиться до розлучень і повторних шлюбів?

— Церква наполягає на довічної вірності подружжя і нерасторжимости православного шлюбу, грунтуючись на словах Господа Ісуса Христа: «Що Бог з’єднав, того людина нехай не розлучає… Хто розведеться з жінкою своєю не за перелюбство і одружиться з іншою, той чинить перелюб; і одружився з розлученою чинить перелюб» (Мф. 19. 6, 9). Розлучення засуджується Церквою як гріх, бо він приносить тяжкі душевні страждання і подружжю (принаймні одного з них), і особливо дітям. Єдиним допустимим підставою розлучення Господь назвав перелюбство, що опоганює святість шлюбу і руйнує зв’язок подружньої вірності. Церква аж ніяк не заохочує другобраччя. Тим не менш, згідно з канонічним правом, другий шлюб дозволяється невинному чоловікові. Особам, перший шлюб яких розпався і було розірвано з їх вини, вступ у другий шлюб дозволено лише за умови покаяння і виконання покути, накладеної згідно з канонічними правилами.

— Чи є при Вашому відділі якісь ініціативи, які б підтримували православні родини, допомагали б створити або зберегти шлюб?

— При Місії Синодальний відділ Української Православної Церкви у справах сім’ї діє Сімейний Клуб, який запрошує всіх бажаючих сімейних і молодих людей для повчального спілкування з досвідченими священнослужителями, для обміну власним сімейним досвідом та пошуку вирішення проблем.

— Не секрет, що у всьому світі зростає хвиля безшлюбності, чоловіки і жінки воліють жити в так званому цивільному шлюбі, в цей час в США домагаються узаконення у всіх штатах одностатевих шлюбів. Про що це говорить, як Ви вважаєте?

— Останнім часом висловлюються припущення, що інститут шлюбу застарів, і потрібні нові форми відносин між чоловіком і жінкою, що охороняють їх свободу. Для християн шлюб є божественним установленням, що виражає природу людини. Втрата цієї форми відносин зруйнує сутність людини і приведе його в тварину стан. Можливо, зневага до шлюбу викликано забуттям первісного задуму про людину.

Цивільний шлюб як союз людей, зареєстрований в муніципальних державних органах, Церква визнає. Співжиття людей, не благословила Церквою і не зареєстрована в муніципальних органах, вважається самим звичайним блудом. Прагнення до такого виду співжиття говорить про те, що ці люди бажають лише задовольняти свої плотські пристрасті і потреби, без жодної відповідальності перед Богом і людьми. І це, безумовно, гріх.

Політика узаконення «одностатевих шлюбів» як тяжкого протиприродного гріха існує не тільки в США, але і в Європі і інших країнах, і старанно прагне до нас. Це свідчить про масове розбещення народу і умертвіння людських достоїнств в людях.

— Без чого християнський шлюб не зможе існувати?

— Християнський шлюб не зможе бути, головним чином, без мети його існування. А саме: створення домашньої церкви, в якій буде жити любов до Бога, ближнього і любов між собою. У такій родині повинна бути правильно встановлена ієрархія, де на чолі стоїть Христос, далі – чоловік, дружина і діти.

— А яку роль у шлюбі грають діти?

— Діти – це великий Божий дар, допомогу і розраду для батьків. «Спадщина від Господа: діти; нагорода від Нього – плід утроби», – пише Псалмоспівець (Пс. 126. 3). Завдання батьків: з самого народження дітей виховувати їх в мудрості, доброти і любові до Бога і ближнього. Священномученик Володимир, митрополит Київський говорив: «Батьки головним чином відповідальні за виховання своїх дітей і провину за погане виховання їх нікому не можуть приписувати, крім себе».

— Як створити таку сім’ю, як у благовірних Петра і Февронії?

— Однакових сімей не буває. Створюючи свою сім’ю, ми можемо лише ставити собі в приклад високі чесноти цих святих людей, намагаючись у всьому догоджати Богові. В ідеалі створювати сім’ю краще ще до одруження, роблячи свій вибір з розважливістю та мудрістю. Живучи в шлюбі, потрібно відсікати від себе гордість і себелюбство і завжди бути взаємною опорою.


Нагадаємо, в РПЦ анонсували хресний хід у річницю розстрілу царської сім’ї.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Загрузка...
Загрузка...
Загрузка...

Останні Новини

Scroll Up

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: