Що було після Великого вибуху: в NASA відкриють найбільшу загадку Всесвіту

Вчені отримають відповідь на питання, що змусило Всесвіт розширюватися з неймовірною швидкістю

Автор Романова Марі в Новини/Соціальна правда

Американське космічне агентство планує в 2023 році запустити спектрофотометр SPHEREx, який вивчатиме різні епохи космічної історії – від перших секунд після Великого вибуху до формування планет.

Як передає НАРОДНА ПРАВДА, про це йдеться на сайті NASA.

На реалізацію проекту Spectrophotometer for the History of the Universe, Epoch of Reionization, and Ices Explorer виділили 242 мільйони доларів США. Спектрофотометр збере дані про 300 мільйонів галактик і 100 мільйонів зірок у Чумацькому Шляху. Апарат повинен відобразити небо в інфрачервоному діапазоні (довжина хвиль, які в основному заблоковані атмосферою Землі).

Що було після Великого вибуху: в NASA відкриють найбільшу загадку Всесвіту

SPHEREx визначить відстані від Землі до 300 мільйонів галактик, і складе 3D-карти їх структури. Як пояснюють фахівці, вивчивши щільність розподілу галактик, апарат зможе встановити непомітні ознаки інфляції, одного з періодів раннього Всесвіту. Імовірно, після Великого вибуху Всесвіт збільшувався в геометричній прогресії.

Крім того, SPHEREx збиратиме інформацію про загальну кількість світла, випромінюваного галактиками, щоб отримати уявлення про маловивчену еру – реіонізації (перші зірки стали висвітлювати Всесвіт і нагрівати хмари водню).

«Ця дивовижна місія стане скарбницею унікальних даних для астрономів. Вона надасть безпрецедентну галактичну карту, що містить сліди, що збереглися з перших моментів історії Всесвіту. У нас будуть нові підказки до однієї із найбільших загадок в науці: що змусило Всесвіт розширюватися з неймовірною швидкістю – менш ніж за наносекунду після Великого вибуху», – цитує NASA помічника керівника наукової місії Томаса Цурбюхена.

Нагадаємо, напередодні NASA оголосило про завершення місії Opportunity — фахівці зробили останню і безуспішну спробу зв’язатися з марсоходом. Як відомо, останній раз зонд виходив на зв’язок вісім місяців тому. У NASA додали, що вчинили близько тисячі спроб зв’язатися з ровером, але «настав час попрощатися». Opportunity сів на Марсі в 2004 році, в 2018 році космічне агентство повідомило, що наукові операції марсохода припинені через пилову бурю.

Також повідомлялося, що американська компанія Orion Span має намір побудувати і ввести в експлуатацію перший у світі космічний готель під назвою Aurora Station. Орієнтовно  запуск планують на 2021 рік. 12-денний тур в космос коштуватиме $9,5 мільйонів.

Комерційний підрозділ компанії Mars One, проект, як відомо, був створений з метою колонізації Марса, визнали банкрутом. Засновник проекту Mars One Бас Лансдорп зараз намагається врятувати компанію — знайти прийнятне рішення в переговорах з усіма зацікавленими сторонами.