Сотні тисяч невідомих галактик: унікальний апарат розкрив таємниці Всесвіту

Підсумком кропіткої роботи має стати повний атлас неба Північної півкулі

Сотні тисяч невідомих галактик: унікальний апарат розкрив таємниці Всесвіту
Автор Романова Марі в Новини/Соціальна правда

Низькочастотний радіоінтерферометр LOFAR (телескоп), який запустили в Нідерландах, оглянув вже близько чверті неба Північної півкулі і відкрив вченим понад 300 тисяч далеких і раніше невідомих галактик.

Як передає НАРОДНА ПРАВДА, про це з посиланням на журнал Astronomy & Astrophysics, пише Naked Science.

Апарат спирається на синхронну роботу приблизно 20 тисяч невеликих антен, які встановлені на майже півсотні станцій спостереження. Інструмент, пояснюють автори матеріалу, дозволяє проводити спостереження найбільш далеких об’єктів і давніх епох життя Всесвіту.

Поки що LOFAR оглянув близько чверті неба Північної півкулі. Проаналізувавши лише близько 2% отриманої інформації, астрономи вже змогли виявити міріади нових джерел, включаючи понад 300 тисяч далеких і раніше невідомих галактик. Крім іншого LOFAR дозволяє вивчати околиці чорних дір і міжгалактичні магнітні поля.

Дані аналізує і обробляє суперкомп’ютер, встановлений в Гронінгенському університеті.

Як повідомлялося раніше, американське космічне агентство планує в 2023 році запустити спектрофотометр SPHEREx, який буде вивчати різні епохи космічної історії — від перших секунд після Великого вибуху до формування планет.

У NASA визначилися з датами запуску пілотованої експедиції на Марс. Глава Національного управління з аеронавтики і досліджень космічного простору Джим Брайденстайн в коментарі MSNBC повідомив, що запуск намічений на середину 2030-х років.