Дрейфуючі «планети-вигнанці»: вчені налякали відкриттям, Земля у небезпеці

Ми схильні думати, що планети акуратно впорядковані в своїх системах, але астрономи не виключають існування "планет-вигнанців", які не прив'язані до якоїсь зірки або системі і самотньо дрейфують галактикою

Дрейфуючі «планети-вигнанці»: вчені налякали відкриттям, Земля у небезпеці
Автор Романова Марі в Новини/Соціальна правда

У Чумацькому Шляху можуть перебувати мільярди так званих “планет-вигнанців” – це небесні тіла, які не прив’язані до якоїсь зірки або системи, вони самотньо дрейфують галактикою.

Як передає НАРОДНА ПРАВДА, до такого висновку дійшли вчені Лейденського університету в Нідерландах.

Science Alert пише, що “планети-вигнанці” мають велику масу і мають кулясту форму, вони не мають гравітаційної прив’язки. Іншими словами, вони перетинають космічний простір у вільному польоті, при цьому такі планети можуть стикатися з іншими планетами, Земля не виняток.

Астрономи провели математичне моделювання в Трапеції Оріона (скупчення молодих зірок в серці туманності Оріона). У моделювання включили п’ятсот схожих на Сонце зірок з 4-5-6 планетами. Всього згенерували 2 522 планети, з масами, що приблизно в три рази перевищують масу Землі і приблизно в 130 разів перевищують масу Юпітера.

Виявилося, що 357 планет (а це 16,5%) покинули свої системи протягом 11 мільйонів років з моменту свого формування, вони дрейфують в космічному просторі. Також моделювання показало, що 282 планети покинули скупчення, 75 зіткнулися з батьківської зіркою, а 34 – з іншою планетою. Якщо перенести результаті експерименту на весь Чумацький шлях, вийде що загальна кількість “планет-вигнанців” може сягати 16,5-100 мільярдів.

Відзначимо, є гіпотеза, що вісь Урану “нахилилася” якраз після зіткнення з “вигнанцем”.

Нагадаємо, раніше телескопи NASA Chandra і Hubble зняли дві ядерних «бульбашки» в галактиці NGC 3079, розташованій на відстані 67 мільйонів світлових років від Землі. Ці «бульбашки» випускають світло у вигляді рентгенівського, оптичного і радіовипромінювання, що робить їх видимими для телескопів NASA. Вчені вважають, що «бульбашки» були утворені в результаті вибухів величезної чорної діри або вітрами молодих зірок. Дані Chandra показують, що галактика містить прискорювач, який може створювати частки в сто разів активніше, ніж адронний коллайдер. Крім того, повідомляється, що «бульбашки» на NGC 3079 і їм подібні структури можуть бути джерелом частинок високої енергії, так званих «космічних променів», які здатні вражати Землю.

Вчені з NASA провели дивовижний експеримент, який відтворив зародження життя в океані Землі близько 4 млрд років тому.

Американське космічне агентство планує в 2023 року запустити спектрофотометр SPHEREx, який буде вивчати різні епохи космічної історії – від перших секунд після Великого вибуху до формування планет.