Невирішена загадка космосу: вчені знайшли галактики без темної матерії

Дані про швидкості зірок в ній несумісні з наявністю темної матерії.

Невирішена загадка космосу: вчені знайшли галактики без темної матерії
Автор Романова Марі в Новини/Соціальна правда

Астрономи знайшли вже другу за рахунком галактику – NGC 1052-DF4, в якій відсутня темна матерія.

Як передає НАРОДНА ПРАВДА, про це пише “Новое время” з посиланням на Science Alert.

Вчені стверджують, що дані про швидкості зірок в ній несумісні з наявністю темної матерії. NGC 1052-DF4 стала вже другою галактикою, в якій, судячи з усього, немає темної матерії.

Раніше за допомогою телескопа Hubble і Keck Observatory знайшли подібну галактику NGC 1052-DF2, яка відноситься до рідкісного типу  ультрадіффузних галактик. Зараз астрономи припускають, що у DF2 і у DF4 повністю відсутня темна матерія. Використовуючи спектрометр для візуалізації низької здатності Keck Observatory відстежували орбітальний рух семи щільних скупчень зірок (кульові скупчення). Їх швидкість виявилася сумісною з гравітаційним ефектом маси оціненої нормальної речовини галактики.

“Виявлення другої галактики з дуже невеликою кількістю або відсутністю темнї речовини настільки ж захоплююче, як і найперше відкриття DF2. Це означає, що шанси знайти більше цих галактик зараз вище, ніж ми думали раніше”, – підкреслив астроном Пітер ван Доккум з Єльського університету.

Нагадаємо, нещодавно вчених вразила зоряна система, яку раніше не помічали в нашій Галактиці, і яка здатна привести до одному із самих вражаючих і потужних вибухів у Всесвіті. Її відстань від Землі складає всього 8000 світлових років. Вона складається з двох дуже яскравих зірок. Астрономи, які її виявили, назвали її «Апеп» (або Апоп) — так в єгипетській міфології називали змія, який був уособленням мороку і зла.

Нещодавно телескоп Spitzer», який призначений для вивчення космосу в інфрачервоному діапазоні, отримав зображення «метелика» — області, де активно утворюються масивні гарячі зірки.