Голова Підкомісії з питань повторного розслідування Смоленської авіакатастрофи Антоні Мацєревич заявив, що результати досліджень британської лабораторії підтвердили висновки польської підкомісії з розслідування причин катастрофи президентського Ту-154М у квітні 2010 року, причиною аварії став вибух.
Про це повідомляє НАРОДНА ПРАВДА з посиланням на Громадське.
За словами експерта, Лабораторія судово-вибухових речовин при Міністерстві оборони Великої Британії провела цього року дослідження, яке підтвердило висновки польської підкомісії.
Згідно з висновками польської підкомісії, нагадав Мацєревич, причиною знищення літака були вибухи.
«Не пілоти, не якісь дії осіб, котрі були на борту, призвели до тієї трагедії, а вибух. Сьогодні вже завдяки британцям ми це знаємо. Ми не визначаємо характер вибуху. Ми знаємо напевно, що у цьому вибуху брав участь тротил, що не означає, що нам відомо, якою була формула цього вибуху», — сказав Мацєревич.
Професор Казімєж Новачик, заступник голови підкомісії з питань повторного розслідування смоленської катастрофи, уточнив, що проведене Центральною поліцейською криміналістичною лабораторією дослідження кінця лівого крила Ту-154М показало наявність вибухових матеріалів.
«Ці дослідження містять графіки, які можна використовувати для оцінки місця виявлення вибухових речовин і того, які це були вибухові речовини», — сказав Новачик.
Антоні Мацєревич також повідомив, що підкомісія направила до прокуратури клопотання про можливість скоєння злочину екс-головою Комісії з розслідування авіакатастроф Єжи Міллєром та членами тієї комісії періоду з’ясування причин Смоленської катастрофи у 2010 році.
Нагадаємо, раніше повідомлялося, що в Польщі на кладовищі в Гданську відбулася ексгумація останків жертв авіакатастрофи Ту-154 під Смоленськом.
Раніше польська комісія виявила запис моменту вибуху на бортовому самописці літака Ту-154, в результаті аварії якого в Смоленській області загинув президент Польщі Лєх Качинський.
Додамо, що у відповідь на питання про випадковість катастрофи літака з керівництвом Польщі у 2010 році, міністр Антоні Макаревич зазначив, що матеріали і висновки розслідування дозволяють впевнено сказати, що випадковістю катастрофа не була. Він також пообіцяв, що звіт про розслідування трагедії буде представлений навесні 2018 року.