Відновлення ДНК: на МКС провели важливий експеримент по боротьбі з радіацією

Вчені повинні навчитися захищати ДНК астронавтів від впливу космічної радіації

Відновлення ДНК: на МКС провели важливий експеримент по боротьбі з радіацією
Автор Романова Марі в Наука/Новини

У космосі вперше провели експеримент по редагуванню геному за допомогою системи CRISPR-Cas9. Астронавти Міжнародної космічної станції працювали з геномом пивних дріжджів (Saccharomyces cerevisiae).

Як передає НАРОДНА ПРАВДА, про це пише Science Alert.

Головне питання, яке цікавило вчених, як в умовах мікрогравітації працюють механізми відновлення геному.

Астронавти імітували радіаційне пошкодження – перервали нитки генетичного коду дріжджів. В обидва ланцюга подвійної спіралі ДНК дріжджів внесли мутації, після чого клітини активували процеси репарації.

Після експерименту вчені заявили, що зможуть захистити ДНК астронавтів від дії космічної радіації.

Зазначимо, вплив радіації при тривалому перебуванні у відкритому космосі – одна з причин, яка сильно гальмує активне освоєння космосу (наприклад, колонізацію Марса). Як відомо, космічні польоти можуть призвести до променевої хвороби, підвищують ризик розвитку раку і дегенеративних захворювань.

Радіація є однією з найбільших проблем для людини в космосі. МКС на висоті 408 км над поверхнею Землі захищена магнітним полем планети. Але космонавти, що знаходяться на її борту, за півроку отримують дозу радіації в 30 разів більшу за ту, яку людина отримує за рік життя на Землі.

Як повідомлялося раніше, вчені з Університету Арізони помітили дивну аномалію на Марсі. Вивчивши марсіанські дюни, вони прийшли до висновку, що деякі з них рухаються з несподіваною швидкістю.

Дослідники команди Маттіаса Гріна прийшли до висновку, що на початку своєї еволюції Венера, ймовірно, могла бути більш комфортною і вологою планетою, покритою океанами, однак саме океанічна діяльність могла уповільнити обертання планети, що, в результаті, призвело до її нагрівання.