Дивовижне відкриття: вчені з’ясували, що захищає від танення Антарктиду

Вчені, вивчаючи льодовик Росса в Антарктиді, зробили дивне відкриття.

Автор Желізняк Олександр в Наука/Новини

Дослідники з Колумбійського університету виявили під льодовиковим покривом Антарктиди тектонічний рельєф, який чинить вагомий вплив на танення найбільшого крижаного шельфу.

Про своє відкриття вчені опублікували статтю в журналі Nature, передає НАРОДНА ПРАВДА

Унікальна знахідка являє собою скелю під льодом, яка сотні мільйонів років контролює потоки води навколо гігантського шельфового льодовика Росса. Цей шельф перешкоджає вимиванню льоду Антарктиди у відкритий океан.

Вчені відзначили, що геологічний кордон між Східною і Західною Антарктидою створив під континентом якийсь бар’єр, захищаючий льодовий шельф Росса від впливу теплих вод і танення.

“Геологічний кордон робить морське дно східній частині Антарктики набагато глибше, ніж на заході, і це впливає на те, як океанічна вода циркулює під шельфовим льодовиком”, – повідомляє морський геолог Кірсті Тінто з Колумбійського університету.

Такий природний бар’єр призупиняє дрейф всього ґрунтового льоду Антарктиди в океан приблизно на 20%. Якби вся ця маса замерзлої води опинилася в більш теплих регіонах, то рівень моря зріс би на цілих 11,6 метра. Це надзвичайно важливо для більшості прибережних районів і поселень по всій земній кулі — це рятує їх від масштабної повені. Виявлена скеля є “рятівником людства” від глобальної повені.

Дивовижне відкриття: вчені з’ясували, що захищає від танення Антарктиду

Раніше повідомлялося, що американські фахівці розробили детальну топографічну карту Антарктиди.