Астрономи виявили найважчу чорну діру у Всесвіті

Чорна діра - область простору-часу, гравітаційне тяжіння якої настільки велике, що покинути її не можуть навіть об'єкти, які рухаються зі швидкістю світла

Автор Романова Марі в Наука/Новини

У центрі найгігантської та еліптичної галактики Holmberg 15A, яка знаходиться в середині скупчення галактик Abell 85, астрономи виявили одну з найбільших серед відомих людству чорних дір.

Як передає НАРОДНА ПРАВДА, про це з посиланням на arXiv пише Хайтек.

Виявилося, що маса цієї чорної діри перевищує 40 млрд мас Сонця, в той час як попередні дослідження, які ґрунтувалися на динаміці галактики і скупчення галактик, оцінювали масу чорної діри в Holmberg 15A тільки в 300 сонячних.

Зараз астрономи використовували метрику Шварцшильда на основі орбіт для аналізу ваги Holmberg 15A і нових спектральних спостережень за галактикою, астрономи виявили надмасивну чорну діру (SMBH) з масою (4,0 ± 0,80) × 10 сонячних мас.

Радіус чорної діри становить близько 790 астрономічних одиниць. Приміром, Плутон знаходиться на відстані лише близько 39,5 астрономічних одиниць.

Чи є ця чорна діра найбільшим об’єктом у Всесвіті, поки невідомо. У статті наголошується, що астрономам відомий над’яскравий квазар TON 618 з чорною дірою, маса якої перевищує 66 млрд сонячних. Однак різні дослідження по-різному оцінюють її масу.

Нагадаємо, чорна діра — область простору-часу, гравітаційне тяжіння якої настільки велике, що залишити її не можуть навіть об’єкти, які рухаються зі швидкістю світла, в тому числі кванти світла. Межа цієї області називається горизонтом подій, а її розмір — гравітаційним радіусом.

Астрономи виявили найважчу чорну діру у Всесвіті

Як повідомлялося раніше, вчені з Університету Західного Онтаріо представили нову версію народження перших чорних дір. На їхню думку, чорні діри могли з’явитися в результаті так званого прямого колапсу — не із зірок, а з щільних скупчень газу в центрах перших галактик, які перебували в процесі свого формування.

Астрофізикам вдалося отримати перше в історії зображення тіні чорної діри. Зображення вдалося отримати фахівцям міжнародної колаборації Event Horizon Telescope (Телескоп горизонту подій). Об’єкт масою 6,5 млрд. разів більше маси Сонця знаходиться в центрі галактики М87 в сузір’ї Діви на відстані понад 50 млн. світлових років від Сонячної системи.

Хочете читати новини в іншому форматі?