Вчені заявили, що життя на екзопланетах може бути різноманітніше, ніж на Землі

Розуміння океанів за межами нашої Сонячної системи зараз є дуже обмеженим

Автор Желізняк Олександр в Наука/Новини

За останні роки вчені виявили величезну кількість екзопланет, що обертаються навколо інших зірок за межами нашої Сонячної системи. На жаль, вони настільки далеко, що їх не можуть досягти навіть найшвидші сучасні космічні зонди, їх також важко побачити в телескопи. Проте вчені не виключають, що на них може існувати життя.

Як передає НАРОДНА ПРАВДА, про це йдеться у матеріалі the Independent.

Нещодавно група вчених на чолі з доктором Стефані Олсон з Університету Чикаго дійшла висновку, що планети, які розташовуються далеко за межами Сонячної системи, можуть мати більш придатні умови для життя, ніж Земля.

Як відомо, через далеке розташування екзопланет, вчені можуть дізнатися про планету та її клімат тільки за допомогою моделювання. Фахівці поєднують спостереження за планетами з власними моделями і роблять висновки.

Стефані Олсон також виготовила моделі екзопланет за допомогою програмного забезпечення NASA, яке дозволяє створювати моделі можливого клімату і океанів, які могли б існувати на цих планетах.

Вчені аналізували процес в океанах Землі, який і дозволив зародитися життя, припускаючи, чи може такий же процес відбуватися в інших місцях Всесвіту.

Вчені заявили, що життя на екзопланетах може бути різноманітніше, ніж на Землі

“Життя в океанах Землі залежить від процесу апвелінгу – це підйому поживних речовин з темних глибин океану до освітлених сонцем ділянок, де існує фотосинтез. Великі постачання поживних речовин означає велику біологічну активність. Це умови, які нам потрібно шукати на экзопланетах”, – сказала Олсон.

За її словами, була використовували модель циркуляції океану, яка визначала, які планети матимуть ефективний апвеллинг (іншими словами будуть гостинними для життя).

“Ми виявили, що велика щільність атмосфери, більш повільні темпи обертання навколо зірок і наявність континентів призводять до більш високого темпу апвелінгу”, – додала Олсон.

Нагадаємо, телескоп TESS, який запустили навесні 2018 року замість обсерваторії Kepler, спостерігаючи за системою червоного карлика TOI-270 в сузір’ї Золотої риби, відкрив три нових кандидата в екзопланети.