Біологи виявили бактерії, які борються з глобальним потеплінням

Мікроби, що живуть в прибережних районах, можуть уповільнити глобальне потепління

Біологи виявили бактерії, які борються з глобальним потеплінням
Автор Желізняк Олександр в Наука/Новини

Бактерії, які населяють морські осадові відкладення, здатні виділяти молекули, що стимулюють ріст хмар і охолодження клімату. Як стверджують вчені,  вплив “корисної” молекули на клімат виявився недооціненим, а тому нове дослідження відкриває перспективу подолання глобального потепління.

Як передає НАРОДНА ПРАВДА, про це повідомляє Naked science.

Запах моря частково пов’язаний з присутністю диметилсульфіду (ДМС) — важливого елемента метаболізму багатьох жителів планктону. Ці молекули утворюються при розкладанні диметилсульфонопропионату (ДМСФ), за допомогою якого морські організми регулюють осмотичний тиск всередині своїх клітин. Слабкий запах ДМС супроводжує скупчення планктону, приваблюючи до нього тварин.

На повітрі ДМС швидко окислюється в містять сірку молекули, а ті, що легко переходять у аерозоль завдяки хвилям і вітру. Їхні дрібні частинки служать центрами конденсації, підсилюючи утворення хмар і сприяючи зниженню температури.

Вважається, що виробниками ДМСФ і ДМС виступають лише планктонні водорості, що видають близько 6,6 мільярда тонн на рік. Разом з тим, у ході нового дослідження вчені з’ясували, що джерелом ДМС можуть бути і бактерії, які живуть у прибережних і придонних осадових породах. Проаналізувавши зібрані зразки, дослідники з’ясували, що зміст ДМСФ в них виявився в тисячу разів вищим, ніж у морській воді.

Вчені вважають, що один грам подібного “бруду” може містити сотні мільйонів бактерій, які виробляють ДМС. Це означає, що існуючі підрахунки глобального обороту ДМСФ і ДМС сильно — можливо, на порядки — занижені, а з ними занижений і вплив, який вони мають вони на клімат.

Нагадаємо, вчені з Університету Портленда знайшли кілька способів знизити відчуття високої температури в містах. Вони використовували комп’ютерне моделювання, щоб встановити температури повітря, які можуть виникати в тих чи інших районах міста в залежності від різних факторів.