Вчені розкрили секрет “безсмертя” супербактерій

Вчені розкрили секрет “безсмертя” супербактерій
Автор Желізняк Олександр в Новини/Правда про здоров'я

Вчені з Імперіал коледжу в Лондоні з’ясували, як бактерії стають стійкими до антибіотиків, і кажуть, що їм, можливо, вдасться вирішити, як подолати цей захист.

Про це повідомило видання Daily Mail, передає НАРОДНА ПРАВДА.

Стійкі до антибіотиків мікроби, відомі як супербактерії, являють собою зростаючу проблему, так як все більше число людей заражаються важковиліковними хворобами.

Ця проблема вже названа однією з найбільших загроз для здоров’я людини за версією Всесвітньої організації охорони здоров’я. Супербактерії вбивають десятки тисяч людей у рік.

Дослідження показали, що мікроорганізми адаптувалися і закривають крихітні пори, через які проникають антибіотики, запобігаючи потраплянню ліків і знищуючи їх.

Вчені відзначили, що розуміння цього процесу може допомогти їм розробити ліки, які здатні “зламати захист”. Бактерії вони назвали Klebsiella pneumoniae. Вони здатні викликати інфекції в легенях, відкритих ранах і в крові пацієнтів, особливо тих, у кого ослаблена імунна система.

Таким чином, в зоні ризику всі люди з онкологією ВІЛ, СНІД та іншими серйозними захворюваннями, що викликають ослаблення імунітету. У минулому році в лікарнях Великобританії було зареєстровано понад 20 000 інфекцій, спричинених K. pneumoniae.

І бактерії стають все більш стійкими до антибіотиків — зокрема, до класу ліків, званих карбапенемами (Карбапенеми (carbapenems) — клас β-лактамних антибіотиків з широким спектром дії), які використовуються в якості резервного при інших невдалих способах лікування.

“Поширеність стійкості до антибіотиків зростає, тому ми все більше і більше покладаємося на ліки, такі як карбапенеми, які діють проти широкого спектру бактерій. Але тепер, коли важливі бактерії, такі як K. pneumoniae, набувають стійкості до карбапенемів, важливо, щоб ми розуміли, як вони здатні цього досягти”, – вважає автор дослідження доктор Джошуа Вонг.

«Наше нове дослідження дає життєво важливу інформацію, яка може дозволити розробити нові стратегії і ліки», — підкреслив він.

В статті доктора Вонга розглянута структура пор на поверхні бактерій K. pneumoniae. Ці пори є отворами, через які антибіотики потрапляють в організм і отримують можливість руйнувати їх зсередини.

Команда виявила, що коли бактерії стають стійкими, вони закривають ці пори. Хоча через це їм важче засвоювати поживні речовини і, отже, може сповільнюватися швидкість їх росту, їх також стає важче вбивати.

Здатність розуміти механіку цього процесу може допомогти вченим у розробці ліків, які обходять «зачинені двері» бактерій.

Нагадаємо, раніше дослідники з Університету Шеффілда повідомили, що їм вдалося довести, що нервові клітини здатні відновлюватися, для цього потрібно застосовувати нову методику.

Також раніше американські вчені зробили революційне відкриття, яке дає надію на одужання онкохворим. Вони виявили особливий білок, який здатний запобігти розвитку онкологічних захворювань.