Вчені розкрили вплив кокаїну на роботу мозку

Дане відкриття допоможе розробити нові стратегії лікування наркотичної залежності.

Вчені розкрили вплив кокаїну на роботу мозку
Автор Желізняк Олександр в Новини/Правда про здоров'я

Часте і тривале вживання кокаїну впливає на роботу генів в головному мозку.

Як передає НАРОДНА ПРАВДА, про це повідомляє The Daily Mail з посиланням на відкриття Університету Мічигану.

Американські вчені з’ясували, як кокаїн змінює експресію генів в клітинах головного мозку. Це змінює роботу системи внутрішнього підкріплення і створює специфічний молекулярний відповідь мозку.

Вчені провели дослідження на мишах. Їх цікавили гени в гіпокампі – частині мозку, що відповідає за пам’ять і навчання. При щоденному вживанні кокаїну ці гени були більш активні.

Це дозволяє сформувати більш потужну зв’язок між самим наркотиком і середовищем, в якому відбувається вживання. У результаті створюються позитивні спогади і підвищується ризик повторного вживання кокаїну. Таке відкриття допоможе розробити нові стратегії лікування наркотичної залежності.

В центрі уваги знаходиться ген FosB і схожі з ним гени. Вони показують підвищену експресію в зонах мозку, пов’язаних з пам’яттю, поведінковими реакціями на наркотики зразок почуття нагороди. У свою чергу, блокування характерних генетичних змін не давало сформуватися зв’язку кокаїну і середовища, в якій відбувався прийом наркотику. Це довели експерименти з гризунами.

У результаті виявилося, що зміни експресії деяких генів у всіх регіонах, які утворюють систему підкріплення, односпрямовані. Це означає, що в перспективі можна створити таке ліки, яке буде впливати на всі ці процеси в клітинах-мішенях по всій системі підкріплення.

На даний момент дієвої лікарської терапії від кокаїнової залежності немає, а основний метод лікування адикції – поведінкова терапія і групи підтримки. Цей метод дає обмежений ефект, і поява працює лікарської терапії може дуже сильно допомогти.

Раніше вчені з Німеччини та Франції досліджували несподіване вплив татуювань на людський організм. Навіть чисті голки для тату-машинок представляють небезпеку для здоров’я людини. Так, вони можуть залишати в організмі металеві частинки, з’ясувала група спеціалістів з Німеччини та Франції за допомогою електронного синхротрона ESRF.