Як зробити перерахунок платіжок за комуналку в Україні: важливі поради

Добитися відшкодування збитків за надання неякісних послуг можна, однак процес цей вимагає залізної волі і витримки

Як зробити перерахунок платіжок за комуналку в Україні: важливі поради
Автор Желізняк Олександр в Економічна правда/Новини

Якість надання комунальних послуг в Україні не завжди влаштовує споживачів, особливо з приходом опалювального сезону.  Експерти розповіли, як поліпшити якість надання послуг і відшкодувати збитки за неякісні послуги ЖКГ.

Як передає НАРОДНА ПРАВДА, про це повідомляє “Обозреватель“.

Loading...

Звернутися до постачальника з вимогою перевірити якість і кількість послуг може будь-який мешканець багатоквартирного будинку або управитель. Для цього потрібно написати звернення, в якому необхідно вказати суть скарги, ПІБ і фактичне місце проживання.

Постачальник послуг зобов’язаний зареєструвати скаргу, і в разі необхідності перевірки якості виконавець комунальної послуги або керуючий зобов’язаний прибути на виклик споживача не пізніше ніж протягом доби з моменту отримання повідомлення.

Після перевірки заповнюється акт-претензія, із зазначенням дати і часу її проведення, де потрібно вказати інформацію про те, в чому полягала проблема і в чому полягають збитки за неякісні послуги ЖКГ.

У тому випадку, якщо представники комунальних служб або ж управитель не з’явилися на перевірку в установлений строк, або відмовилися підписувати акт-претензію, ви можете скласти його самостійно. В такому випадку в акті повинні стояти три підписи – ваш, і ще двох споживачів даних послуг.

Акт-претензія надсилається постачальнику послуги або управителю будинку рекомендованим листом. Цей акт теж повинен бути зареєстрований.

Протягом п’яти робочих днів постачальник послуг повинен дати письмову відповідь споживачу – приймає він акт-претензію чи ні. Якщо постачальник послуг не відповів, акт-претензія вважається прийнятою.

Добре, якщо на цьому етапі проблема буде вирішена і вам перерахують платіжку за комунальні послуги. Якщо ж ні, наступним кроком буде звернення до уповноважених центральних органів виконавчої влади, які проводять державну політику в сфері державного контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів.

Якщо не допоможуть держоргани, останнім кроком буде подача позову до суду. Наскільки це буде доцільним, враховуючи, що в Україні судові процеси часто затягуються на невизначений термін, вирішувати вже вам.

Звертаємо увагу, що з листопада нинішнього року в Україні введено новий механізм нарахування пільг  – українці будуть отримувати квитанції за комунальні послуги з повним розміром платежу і без урахування пільг та субсидій.

Нагадаємо, субсидії в Україні нараховуватимуться за зміненим базовим нормативом комунальних витрат домогосподарства, як наслідок, допомогу на оплату комунальних платежів втратять близько 150 тисяч домогосподарств.

Раніше повідомлялося, що Кабінет міністрів України спростив видачу субсидії в Україні, однак нова система, яка повинна була спростити життя має багато недоліків.

Джерело: Народна Правда
загрузка...