Вчені розповіли, яку загрозу здоров’ю несе відпочинок на дивані

Процес повернення до нормального способу життя після тривалих "сидячих" вихідних може зайняти до двох тижнів

Вчені розповіли, яку загрозу здоров’ю несе відпочинок на дивані
Автор Желізняк Олександр в Новини/Правда про здоров'я

На початку січня в зв’язку з новорічними та різдвяними святами українці традиційно відпочивають більше тижня. Багато хто проведе ці вихідні нехай і не буквально на дивані, але пасивно, доїдаючи запаси святкових страв. Вчені заявили, що навіть такий короткий період сидячого способу життя може погано позначитися на здоров’ї. Розповідаємо, що відбувається з організмом, коли ми сильно обмежуємо фізичну активність всього на один або два тижні.
Як передає НАРОДНА ПРАВДА, про це пише виданняМедНовости.

Відомо, що під впливом малорухомого способу життя в організмі відбуваються зміни, які з часом можуть призвести до розвитку цукрового діабету, хвороб серця та інших патологій. Але як далеко вони можуть зайти при короткостроковому, гострому «згортанні» активності? Вчені провели кілька досліджень, які хоча б частково можуть пояснити це.

Що буде, якщо просто менше рухатися

У 2018 році вчені з університету Ліверпуля опублікували дані дослідження, в якому вони спостерігали за молодими, здоровими і активними людьми. На час експерименту учасників, які раніше робили не менше 10 тисяч кроків у день, попросили знизити активність приблизно на 80%, до 1500 кроків. «Сидячий» час для кожного з них в результаті збільшився на 3 години 30 хвилин в день.

В кінці експерименту дослідники виявили, що за два тижні вимушеного «простою» м’язова маса у молодих людей зменшилася приблизно на 300 грам. Але більш тривожним стала поява у них факторів ризику розвитку цукрового діабету і хвороб серця. Вчені виявили, що у учасників:

• Знизилася чутливості тканин до інсуліну. Це найважливіший маркер діабету. В даному випадку він демонструє, що короткочасне зниження активності – перший крок до хвороби.
  • Збільшилася кількість жиру в організмі, в тому числі в печінці. Показники були невеликими, але, за визначенням вчених, значними.
  • Рівень «поганого холестерину» (ліпопротеїнів низької щільності) в крові виріс в середньому на 0,3 миллимоль на літр (приблизно 10% від норми). Цей показник – маркер ризику розвитку хвороб серцево-судинної системи.
  • Знизилася кардіореспіраторна витривалість, тобто серце і легені стали гірше доставляти кисень до м’язів.

Після відновлення колишньої активності, всі показники повернулися до норми. Але автори дослідження відзначили, що цей процес зайняв більше двох тижнів.

Нагадаємо, раніше спеціаліст з Гісенського університету Міхаель Дешпегель розповів, як позбутися зайвої “святкової ваги. Дієве схуднення забезпечить перевірений метод дієтолога, який полягає в чергуванні тренувань і правильного харчування.

Раніше повідомлялося, що британські медики знайшли спосіб втратити п’ять кілограмів за тиждень для тих, хто намагається схуднути.

Додамо, що гречана дієта в якійсь мірі може бути не тільки смачною, а й дуже корисною, оскільки вона швидко і ефективно очищає організм від різних токсинів. Гречану дієту відносять до суворих, але “неголодних” і ефективних способів швидко позбутися від зайвих кілограмів.