Авіакатастрофа в Ірані розслідується українською державною комісією, за її висновками, на двигунах літака МАУ не виявлено слідів пожежі.
Як повідомляє НАРОДНА ПРАВДА, про це із посиланням на джерело в комісії, у Facebook написав український журналіст Юрій Бутусов, процитувавши висновки експертів.
“Зараз наша група прибула на місце, куди звозять уламки літака. Це відкритий майданчик, куди звозять все, що знайшли в околицях. Я досліджую обидва двигуни літака – і не бачу на них слідів пожежі. Сюди доправлені фрагменти правого крила – там теж немає слідів пожежі. Тобто версія несправності двигунів, вибуху двигунів станом на тепер не підтверджується. Літак горів – але версія виходу з ладу двигунів не підтверджується”, – розповів інформатор.
За словами джерела, начальник управління цивільної авіації Ірану Алі Абідзаде повідомив, що літак вилетів о 6:13, але за п’ять хвилин на висоті 2400 метрів почалося падіння, він загорівся і потім розбився.
Як стверджують іранські диспетчери, жодних повідомлень з борту літака від екіпажу не надходило. Літак нібито розвернувся до аеропорту, але чи був цей розворот керованим, чи вже не керованим – поки невідомо.
“Нам поки не надали дані радарів контролю повітряного руху. Немає інформації, які літальні об’єкти могли перебувати поблизу літака і зіштовхнутися, чи був пуск ракети. Але цю інформацію нам обіцяють надати. Обидві “чорні скриньки” літака знайдено. Вони пошкоджені при падінні і пожежі, але їх можна відновити”, – додав співрозмовник.
За його словами, іранці не мають наміру щось від когось засекречувати і відповідно до Чиказької конвенції планують надавати доступ до розслідування і до розшифровки “чорних скриньок” усім сторонам, включаючи американців, виробників літака, а також всіх країн, громадяни яких загинули.
Попередні результати розслідування дозволяють зробити п’ять ключових висновків:
1. Літак вийшов з ладу, на його борту виникла пожежа, але не в результаті несправності двигунів, а в результаті іншої причини. Таким чином, причини виникнення пожежі на борту не відомі. Але судячи з усього пожежа була в салоні.
2. Літак був фактично новий. І сам по собі зв’язок, і система управління, багаторазово дубльовані, вийти з ладу не могли, немає ознак несправності, про яку було б відомо наземним службам.
3. За штурвалом були досвідчений перший пілот Олексій Наумкін з нальотом у 12 тисяч годин, другим пілотом був Сергій Хоменко з нальотом у 7,6 тисяч годин, колишній військовий льотчик. Немає сумнівів, що обидві ці людини мали високу стійкість до стресів і були добре підготовлені до дій в екстремальних умовах. Вивести їх із рівноваги могла тільки раптова подія, яка одночасно вразила б систему зв’язку, управління та екіпаж величезного літака. Якихось звичайних технічних причин для цього бути не може.
4. Відсутність будь-яких переговорів із диспетчером та відсутність пожежі у двигунах свідчить про те, що версія терористичного акту, зіткнення з дроном або вибуху зенітної ракети вельми вірогідна.
5. Записи радарів аеропорту покажуть обстановку під час катастрофи, і тоді буде зрозуміло, чи зближувалися якісь об’єкти, чи ні. Тому ракетну версію наразі виключати не можна.
Раніше повідомлялося, що серед основних версій катастрофи українського Boeing в Ірані РНБО називає теракт або ракетний удар. Справа в тому, що в мережі активно поширюють знімок, який нібито зробили на місці катастрофи Boeing 737-800. На ньому зображено фрагмент ракети.