Вперше виявили молекулярний кисень

Автор Романова Марі в Наука/Новини

В галактиці Маркарян 231 (розташована в півмільярда світлових років від нас) знайшли хмари молекулярного кисню. Таким чином, вперше молекулярний кисень знайдений поза межами Чумацького Шляху.

Як передає НАРОДНА ПРАВДА, про це з посиланням на The Astrophysical Journal пише Naked Science.

Відзначимо, в біосфері, частиною якої є ми, кисень — найпоширеніший (якщо вважати за масою) хімічний елемент. Кора Землі складається з кисню майже наполовину. У Всесвіті кисень — третій за поширеністю елемент, який поступається лише водню (приблизно в 70 разів за масою) і гелію (23 рази).

З цієї причини довгий час астрономи очікували, що в міжзоряному просторі молекулярного кисню багато. Проте досі всі спроби виявити його за межами нашої Галактики не приносили результату.

Цзюньчжи Ван (Junzhi Wang) і його колеги з Шанхайської астрономічної обсерваторії розглянули далеку галактику Маркарян 231. Вона знаходиться в сузір’ї Великої Ведмедиці, більш ніж у 580 мільйонів світлових років, і вважається найближчою галактикою з квазаром. Використовуючи радіотелескопи NOEMA і IRAM 30m, вчені виявили в спектрі галактики, на характерній довжині хвилі 2,52 міліметра, сліди молекулярного кисню.

Галактика Маркарян 231

Вчені зробили дивовижне відкриття за межами Чумацького Шляху: подробиці

Передбачається, що більша частина кисню Всесвіту замерзає у формі льоду (атомарного і водного) на порошинках міжзоряної речовини. Однак у такому активному регіоні, яким є центр Маркарян 231, йде бурхливий зореутворення (воно відбувається приблизно в сотню разів інтенсивніше, ніж в Чумацькому Шляху), під випромінюванням молодих зірок атомарний кисень, що вивільняється і утворює молекули.

Досі молекулярний кисень вдавалося помітити лише в межах нашої власної Галактики: в Туманності Оріона (близько 1300 світлових років від нас) і Хмарі Ро Змієносця (460 світлових років). Але в Маркарян 231 його виявилося набагато більше.

Нагадаємо, SpaceX і приватна американська компанія Space Adventures підписали угоду про запуск космічних туристів на кораблях Crew Dragon. Перші польоти заплановані на кінець 2021 — середину 2022.

Хочете читати новини в іншому форматі?