Підвищення температури на планеті погубить живих істот: повторення Девонського періоду

На думку дослідників, неправильна форма спор вийшла через пошкодження ДНК під впливом ультрафіолету. Також у багатьох із зразків спор виявили пігментацію, яка виробилася в якості захисного механізму від підвищеного рівня ультрафіолетового випромінювання.

Автор Желізняк Олександр в Наука/Новини

При різкому підвищенні температури на планеті озоновий шар природним шляхом руйнується. 359 млн років тому таке вже відбувалося – вимирання всього живого в Девонском періоді.

Як передає НАРОДНА ПРАВДА, про причини девонського вимирання йдеться у статті, оприлюдненій на сайті Science Advances.

Стверджується, що найбільш імовірною причиною однієї з наймасштабнішої загибелі життя в історії Землі був вплив ультрафіолету. Радіація вбила більшу частину живих істот Девонського періоду у зв’язку з виснаженням озонового шару, викликаного глобальним потеплінням  – частиною природного циклу Землі.

Вчені виявили скам’янілі рослини, імовірно, Девонського періоду на сході Гренландії та в Андах на території Болівії. З них вдалося виділити спори древніх рослин, які вирізнялися незвичайною формою, особливо формою їх шипів.

Випромінювання згубило флору і фауну на суші і на мілководді. Деяким рослинам вдалося вижити, але лісова екосистема була підірвана. Вимирання зачепило чотириногих і домінуючу групу риб плакодермів, останніх змінили акули і кісткові риби, яким вдалося вижити і зберегти домінуючі позиції серед риб в нинішніх екосистемах.

Вчені стверджують, що при різкому потеплінні на Землі озоновий шар природним чином руйнується, і це може призвести до того, що подібні випадки можуть повторитися.

Раніше НАРОДНА ПРАВДА писала, як глобальне потепління відіб’ється на Україні. Кліматологи з Університету в Мельбурні (Австралія) розробили два сценарії потепління на Землі і передбачили, що швидке збільшення глобальної середньої температури призведе до екстремальної спеки у багатьох регіонах планети.

Хочете читати новини в іншому форматі?