Чи можна захворіти на COVID після щеплення: вчені дали точну відповідь

Автор Желізняк Олександр в Коронавірус/Новини

Довгостроковий імунітет до коронавірусу SARS-CoV-2 виробляється не тільки у тих, хто перехворів на COVID-19 , а й у тих, хто вакцинувався. Вчені поки говорять про термін до 8 місяців.

Такий висновок міститься в дослідженні імунологів Університету Монаша в Австралії, результати якого опубліковані в журналі Science Immunology.

Вчені говорять, що антитіла можуть захищати людину від COVID-19 навіть довше, адже дослідження цієї інфекції і роботи вакцини ще ведуться.

За словами вчених, принцип дії захисних механізмів такий: В-клітини пам’яті імунітету “запам’ятовують” SARS-CoV-2. Коли вірус знову з’являється в організмі людини, вже після хвороби / вакцинації, зазначені клітини оперативно запускають імунну відповідь. В результаті швидко виробляються антитіла, що нейтралізують вірус.

Дослідження велися на 25 особах, що вже  перехворіли на коронавірусну інфекцією. У них взяли 36 зразків крові, починаючи з четвертого по 242-й день після появи перших симптомів захворювання. Кількість антитіл очікувано знизилося через три тижні після перших проявів хвороби, однак В-лімфоцити пам’яті стабільно присутні у всіх протягом восьми місяців, говориться в повідомленні.

На думку вчених, все це доводить, що вакцини проти нового коронавірусу працюватимуть протягом тривалого періоду. Раніше деякі дослідники висловлювали побоювання, що захисний ефект від них може тривати всього 2-3 місяці.

Вироблення в людському організмі системної імунної пам’яті може запобігти важкий системний COVID-19, а можливе повторне інфікування може обмежитися легкою або безсимптомною інфекцією верхніх дихальних шляхів, вважають дослідники.

Відомий український лікар-педіатр і ведучий Євген Комаровський пояснив , як захистити організм від нової мутації коронавируса.

Нагадаємо, раніше в. о. генерального директора Центру громадського здоров’я України Ігор Кузин повідомив, що вся державна лабораторна мережа забезпечена необхідним обладнанням і здатна виявити SARS-CoV-2 у пацієнтів, незалежно від його штаму. При цьому він додав, що вже налічується 12 тисяч мутацій.