Як діяти в разі порушення права на обслуговування українською мовою: з’явилася інструкція

Як діяти в разі порушення права на обслуговування українською мовою: з’явилася інструкція
Автор Марія Петренко в Новини/Соціальна правда

Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь розповів, як діяти в разі порушення права на обслуговування державною мову.

Нагадаємо, в Україні вже з 16 січня набуває чинності стаття 30 “мовного закону”.

Loading...

Про це він повідомив у своєму Facebook.

  • попросити про обслуговування державною мовою
  • у разі відмови працівника звернутися або до керівництва установи, або на гарячу лінію установи
  • якщо вам знову відмовлено в праві обслуговування українськоою, зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо-, відео-, свідків і т.п.) і дані підприємства
  • подати скаргу Уповноваженому поштою або заповнити форму на сайті омбудсмена.

У відповідній скарзі громадянин повинен вказати дані заявника: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання.

У ній повинно бути зазначено, який саме суб’єкт/працівник суб’єкта, коли, за якою адресою, яким чином порушив право позивача. Також в скарзі повинні бути підтверджують файли (аудіо, відеофайли, письмові свідчення очевидців і т.д.).

Зазначено, що скарги подаються Уповноваженому протягом 6 місяців з дня виявлення порушення.

Як діяти в разі порушення права на обслуговування українською мовою: з’явилася інструкціяЯк діяти в разі порушення права на обслуговування українською мовою: з’явилася інструкція

Як ми вже розповідали раніше, всіх претендентів на посади в органах державної влади або місцевого самоврядування зобов’яжуть складати іспит з української мови. Норма почне діяти вже в 2021 році.

Тим часом, в Києві, в одному з продуктових супермаркетів відмовили в обслуговуванні покупцеві державною мовою.

Джерело: Народна Правда
загрузка...
загрузка...