Вчені назвали хворобу, при якій частіше вмирають від COVID-19

Автор Романова Марі в Коронавірус/Новини

Пацієнти з шизофренією в три рази частіше вмирають від COVID-19 , ніж хворі без психічних розладів.

Про це йдеться в статті, опублікованій на JAMA Psychiatry. При цьому у пацієнтів не було ускладнень через високий рівень серцевих захворювань, діабету або інших чинників.

Дослідники провели аналіз 7348 історій хвороби чоловіків і жінок, які лікувалися від коронавірусу в лікарнях Нью-Йорка з 3 березня по 31 травня 2020 року. Серед них у 14% була діагностована шизофренія, розлади настрою або тривога.

Вчені порахували рівень смертності пацієнтів протягом 45 днів після позитивного результату тесту на COVID-19. З’ясувалося, що шизофренія є найнебезпечнішим чинником ризику – ймовірність смерті в 2,7 рази вище. При цьому після 75 років вірогідність смерті збільшується в 35,7 рази. На другому місці після шизофренії виявилися стать (чоловіча) і серцеві захворювання.

Експерти припустили, що в самій біології шизофренії може бути щось, що робить тих, у кого вона є, більш уразливими для COVID-19 та інших вірусних інфекцій. Одне з можливих пояснень – порушення імунної системи.

Напередодні Всесвітня організація охорони здоров’я оприлюднила а список хвороб, від яких найчастіше в останні десятиліття вмирають люди – це неінфекційні хвороби: серцево-судинні, діабет, рак. Вони складають 7 з 10 основних причин летальних випадків.

Вчені порівняли імунітет до COVID-19 після хвороби і вакцини.