В’язниця або 51 тисяча: в Україні хочуть посилити штрафи для водіїв і пішоходів

В’язниця або 51 тисяча: в Україні хочуть посилити штрафи для водіїв і пішоходів
Автор Романова Марі в Новини/Соціальна правда

Верховна Рада 16 лютого планує в другому читанні розглянути законопроект, який істотно збільшує штрафи за порушення правил дорожнього руху, як з боку водіїв , так і з боку пішоходів, а також розширює повноваження поліцейських.

Loading...

Як говориться в матеріалі “Вести”, якщо документ ухвалять, штраф за перевищення швидкості зросте до 3,4 тисяч гривень, за вживання алкоголю – до 17-51 тисячі гривень.

Крім того, депутати можуть дозволити зупиняти авто ночами, а також у вихідні дні, але водієві можна буде не передавати в руки поліцейським свої документи. Пішоходів також каратимуть.

Нові штрафи для водіїв

Мінімальний штраф за найпоширенішим порушенням може становити вже 510 грн. Зокрема, таке покарання хочуть впровадити за непристебнутий ремінь, відсутність мотошлема. Зараз за такі порушення передбачено штраф у розмірі 51 грн, тобто він збільшується в десять разів.

Ті ж 510 грн доведеться заплатити, якщо номерний знак автомобіля не висвітлюється або водій говорить по телефону без гарнітури – зараз 170 грн і 425 грн відповідно. Штраф за порушення правил проїзду перехресть, зупинок, проїзд на заборонний сигнал світлофора, правил обгону також пропонується підвищити з 425 грн до 510 грн. Планується збільшення штрафів і за втечу з місця ДТП – з 255 грн до 3,4 тис. грн.

Істотно хочуть посилити покарання і за перевищення встановленого швидкісного ліміту в населених пунктах (50 км / ч) – аж до 3,4 тис. грн. І якщо в першому читанні законодавці пропонували збільшити розмір стягнення тільки за перевищення швидкості більш ніж на 50 км / год, то до другого читання вирішили збільшити штраф і за перевищення від 20 до 50 км – з 255 грн до 340 грн. Якщо ж швидкість транспортного засобу не перевищує 69 км / год, водія штрафувати як і раніше не зможуть.

Штраф за ненадання переваги в русі авто швидкої, поліції або аварійній службі пропонується підвищити з 510 грн до 680 грн, а за створення аварійної ситуації – з 680 грн до 1445 грн (в першому читанні передбачався штраф в розмірі 3400 грн). Також переглянули підвищення штрафу щодо порушення ПДР, яке призвело до ДТП. Його хочуть підвищити з 340 грн до 850 грн, замість 1190 грн, як пропонувалося раніше.

Стосовно керування транспортним засобом водієм, який не має при собі прав, то таке порушення оцінили в 425 грн. Якщо ж у людини немає прав зовсім, то таке водіння обійдеться йому в 3,4 тис. грн, а якщо поліцейські застукають за кермом водія, якого позбавили прав, то штраф становитиме 20,4 тис. грн.

Штраф за нетверезе водіння пропонується підвищити з 10,2 тис. до 17 тис. грн з позбавленням водійського посвідчення на рік. За повторне порушення протягом року за новими правилами штраф складе 34 тис. грн з позбавленням прав на три роки і можливим оплатним вилученням автомобіля або адміністративний арешт на 10 діб. А на третій раз водієві буде світити штраф в розмірі 51 тис. грн з позбавленням водійських прав на 10 років з конфіскацією транспортного засобу.

Видання також зазначає, що в кінцевому варіанті законопроекту водіння авто в нетверезому стані знову повернули під юрисдикцію адміністративних порушень. Нагадаємо, з 1 липня 2020 року Кримінальний кодекс України було доповнено ст. 286-1 “Керування транспортними засобами в стані алкогольного, наркотичного або іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції”. Відповідно, покарання за ці порушення були прибрані з ст. 130 КУпАП. Після чого вона передбачала адміністративну відповідальність тільки за керування в стані сп’яніння водними судами.

Зараз же законодавці хочуть в залежності від тяжкості правопорушення розділити відповідальність за водіння в нетверезому вигляді. Частина залишиться кримінальним проступком, а найбільш поширені випадки, де обійшлося без ДТП, – повернуться до Адмінкодексу у вигляді ст. 130.

У разі ДТП з постраждалими, водій, який керував авто в нетверезому вигляді, не зможе розраховувати на звільнення від відбування покарання у зв’язку з примиренням сторін або випробувальним терміном, а також на умовно-дострокове звільнення, амністію або помилування. Тепер водіям буде загрожувати реальний термін. Наприклад, за порушення ПДР, що спричинили за собою нанесення тілесних ушкоджень середньої тяжкості – до трьох років позбавлення волі. Ті самі діяння, які спричинили нанесення тяжких тілесних ушкоджень, – позбавлення волі на термін від 3 до 8 років, в разі смерті – від 5 до 10 років, в разі смерті кількох людей – від 7 до 12 років.

Вимога копів передати водійське посвідчення, реєстраційний документ на транспортний засіб і страховку для перевірки

З кінцевого варіанту законопроекту, який будуть виносити на голосування в зал, пропала дуже спірна норма про обов’язок водія на вимогу співробітників поліції передати водійське посвідчення, реєстраційний документ на транспортний засіб і страховку для перевірки. Замість цього пропонується залишити в обов’язки водія саме “пред’явити” документи так, щоб інспектор мав можливість переписати дані. Також прибрали пункти про відключення двигуна при зупинці поліцейськими на поверхневу перевірку.

А ось норма про “профілактичні” перевірки залишилася, хоча і видозмінилася. Якщо спочатку їх хотіли вводити рішенням керівництва патрульної поліції, то зараз прописали точний час: з 22:00 до 08:00, а також у святкові і вихідні дні, і на наступний день після них.

При цьому експерти говорять, що не факт, що парламент дасть “зелене світло” профілактичним, безпричинним зупинкам. У МВС уже заявили, що особливо наполягати на цих поправках не планують.

Штрафи для пішоходів

Штраф для пішоходів за перехід в недозволеному місці або на заборонений сигнал світлофора пропонується підвищити з 51 грн до 255 грн, а штраф за порушення ПДР велосипедистами або гужовим возами – з 85 грн до 340 грн. За ті ж порушення в нетверезому вигляді штраф для всіх перерахованих вище категорій зростає з 136 грн до 680 грн, а за створення аварійної ситуації – з 170 грн до 850 грн.

Як повідомлялося раніше, автовласникам планують повернути обов’язковий техогляд приватного транспорту. При цьому технічний стан авто тепер копи зможуть встановити прямо на дорозі – їх оснастили спеціальними технічними лабораторіями на колесах.

 

Джерело: Народна Правда
загрузка...