Ціни на проїзд в Україні хочуть підвищити до 20 гривень: що кажуть експерти

Ціни на проїзд в Україні хочуть підвищити до 20 гривень: що кажуть експерти
Автор Романова Марі в Економічна правда/Новини

Перевізники все наполегливіше вимагають знову підняти ціни на проїзд в громадському транспорті. На їхню думку, вартість проїзду в Києві, наприклад, повинна коштувати близько 20 гривень. Експерти в один голос заявляють, що підвищення цін не вирішить проблему.

Про це йдеться в матеріалі “Обозревателя”.

Loading...

Перевізники скаржаться на те, що пасажиропотік впав через пандемію, отже, собівартість перевезень зросла. За даними КП “Київський метрополітен”, в 2019 році підприємство перевезло 495 млн пасажирів, в 2020 тільки 279 млн, а з початку 2021 року 85 млн.

Не краща ситуація у КП “Київпастранс”. За їхніми даними, пасажиропотік на маршрутах впав на 39%. Приблизно на стільки ж знизилися і доходи. Щоб продовжити нормальну роботу, вони просять про додаткове фінансування в 2,5 млрд грн.

За підрахунками перевізників, економічно обгрунтований тариф на проїзд повинен бути таким:

  • в метро – 21,05 грн;
  • в наземному транспорті – 20,50 грн;
  • в міській електричці – 71,72 грн;

Зараз на цьому транспорті вартість разової поїздки – 8 грн.

Цікаво, що в порівнянні з Європою, ціни на проїзд в Україні досить низькі, але при цьому нам далеко до європейського сервісу, а також рівня зарплат. Також варто пам’ятати, що європейці користуються проїзними, які, як виявилося, коштують дешевше українських.

“Якщо перевести вартість проїзду в Варшаві, Празі чи Будапешті в гривні, то в цих містах квиток на необмежену кількість поїздок обійдеться в 700-800 грн на місяць. Якщо ж киянин придбає такий проїзний – це буде коштуватиме 1500 грн. Більш ніж в два рази вище “, – говорить заступник міністра фінансів Олександр Кава.

За словами Кави, місцевій владі потрібно вирішити проблему не за рахунок киян, а за рахунок місцевого бюджету: “В цьому році бюджет Києва – 60 млрд грн. Там можна знайти кошти на міський транспорт”.

Екс-міністр інфраструктури Володимир Омелян також говорить, що в ситуації, яка склалася зараз, необхідно змінювати сам підхід до роботи з громадським транспортом. Потрібно інвестувати не просто в транспорт, а глобально в рішення проблеми пересування по місту. Щоб люди не стояли по кілька годин в пробках, а могли за 30-40 хвилин дістатися з одного кінця населеного пункту в інший.

“Міська влада повинна сісти за стіл переговорів з перевізниками, відмовитися від корупційних маршрутів, і запропонувати справедливий тариф”, – говорить Омелян.

“Перевізник повинен отримувати гроші не за перевезення окремих людей, а за те, що виставляє на маршрут певну кількість автобусів, які ходять за певним графіком. Незалежно від того, везе він 1 людину або 100 зараз. Тоді транспорт зможе розвиватися”, – упевнений колишній міністр.

У комунальних підприємствах «Київпастранс» і «Київський метрополітен» напередодні заявили, що вартість проїзду в громадському транспорті Києва повинна становити 21 гривню. Мер Віталій Кличко вважає , що реальна собівартість проїзду знаходиться на рівні 15 гривень.

Як повідомлялося раніше, в Україні пільги на безкоштовний проїзд в громадському транспорті можуть монетизувати , що дозволить вирівняти права українців, які живуть у великих містах і часто користуються тролейбусами, метро і тих, хто живе в невеликих населених пунктах.

Джерело: Народна Правда
загрузка...