В Україні повернуть техогляд авто: що важливо знати

В Україні повернуть техогляд авто: що важливо знати
Автор Марія Петренко в Новини/Соціальна правда

Повернення в Україну техогляду авто, але з відеофіксацією процесу дозволить знизити корупційні ризики, проте проект міністерства з введенням відповідних змін до постанови Кабміну повинен бути деталізований, і закріплений на рівні закону.

Loading...

Таку думку озвучив президент Асоціації безпеки експлуатації транспорту Дмитро Гончарук, передає РБК.

Так, рішення про введення відеофіксації під час проведення обов’язкового ТО транспортних засобів давно назріло, проте існує ряд важливих нюансів в даному проекті.

Зокрема, внесення змін в одну постанову уряду експерт вважає недостатнім.

“Так, в нормативно-правовій базі з’явиться нова норма, однак її потрібно деталізувати і закріпити на рівні закону і ряду підзаконних актів. В європейських країнах влада детально розписують, скільки камер потрібно встановити в випробувальної лабораторії, де вони повинні бути розташовані. Також є вимоги до вирішення картинки, яке забезпечить необхідну якість зображення. Все це – предмет окремого підзаконного акту”, – розповів Гончарук.

Він також вказав, що для уникнення корупційних ризиків і з метою розділення функцій моніторингу і контролю, роль регулятора як компетентного органу (про що йдеться в статті 1 Директиви 2014/45 / EU) потрібно зберегти за Міністерством інфраструктури.

“Саме МІУ активно вивчає досвід європейських країн у сфері обов’язкового технічного контролю. А тому абсолютно логічно, в світлі євроінтеграційного курсу України, продовжити роботу по впровадженню західних стандартів в Україні під керівництвом МІУ. Тим більше, що наша країна взяла на себе зобов’язання повернути ОТК в рамках Угоди про Асоціацію з ЄС і Директиви 2014/45/EU”, – упевнений експерт.

А впровадження західних стандартів і усунення корупційних ризиків неможливо без введення персональної відповідальності фахівця, який проводить техогляд.

“У тій же Польщі за грубі порушення він позбавляється права на роботу терміном на 5 років. Крім того, необхідно на законодавчому рівні ввести автоматизовану передачу даних з приладів в лабораторії до загальнодержавної бази даних. Це дасть можливість виключити людський фактор при внесенні показників і маніпуляції з результатами техогляду”, – пояснив Гончарук.

Як ми вже розповідали раніше, в Україні законодавчо закріпили автоматичну фіксацію порушень габаритно-вагового контролю.

Також нагадували, про те які існують способи прибрати безгоспні авто, куди слід звертатися, і яка процедура.

Джерело: Народна Правда
загрузка...