Українців змусять платити податок на старі авто

Українців змусять платити податок на старі авто
Автор Романова Марі в Закордонна правда/Новини

Державна екологічна інспекція виступила за введення утилізаційного збору на старі автомобілі. Розмір збору може скласти 100-200 євро, платити доведеться мільйонам українців.

Loading...

Про це йдеться в матеріалі Обозревателя.

У Федерації роботодавців автомобільної галузі відзначають, що середній вік машини в Україні становить 22,7 років. Такі автомобілі є осередками шкідливих викидів в атмосферу, що відбивається на здоров’ї та якості життя громадян. Підкреслимо, за показником смертності від забруднення повітря Україна входить до п’ятірки країн Європи.

“Потрапляючи на звалища, вживані автомобілі викликають забруднення грунту свинцем, іржею, відпрацьованими маслами. В Україні лише 5% автовласників віддають свої машини на утилізацію. Протягом 2020 року утилізовано лише 13 тисяч авто. Решта забруднюють навколишнє середовище на звалищах”, – кажуть у Державній екологічній інспекції.

При цьому в світі існують різні моделі поводження з відходами. Понад 400 підприємств Європи щорічно переробляють близько 10 млн тонн металобрухту. Лідирує з переробки Німеччина, де утилізувати автомобіль можна на одному з 50 заводів країни. У країнах Європи утилізаційний збір сплачують або при покупці авто, або при його утилізації.

Генеральний директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко говорить, що збір в Україні може коливатися в межах 100-200 євро. При цьому, якщо частину деталей авто ще можна використовувати повторно – власнику можуть виплатити компенсацію:

“В Європі, якщо ви віддаєте автомобіль на утилізацію в хорошому стані, і з нього знімають хороші запчастини, які можуть піти на вторинний ринок, тоді вам ще й заплатять. Якщо це повністю мотлох, тоді вам доведеться заплатити за утилізацію 100-150-200 євро”.

 “В країні відбувається жах, – каже Назаренко. – У мене в старому офісі у дворі стоять руїни, які просто займають місце. Згадайте ситуацію, коли в Святошинському районі Києва вибухнула стара закинута “Волга”. При цьому, жителі нічого зробити не можуть. Адже якщо цю машину, яка іржава, без коліс, але на якій зберігся номер кузова, кудись вивезти і утилізувати, власник формально може подати заяву про викрадення автомобіля і людей посадять до в’язниці. З цим треба щось робити”.

За діючими правилами податком обкладають не старі авто, які забруднюють повітря, а нові і дорогі. Так, раз на рік податок в розмірі 25 тис. грн платять ті машини, які що не досягли віку 5 років і коштують не менше 375 мінімалок (2,2 млн грн). Податкові зобов’язання хочуть розширити, але і цього недостатньо.

З 1 вересня 2021 року до 1 вересня 2022 проводиться добровільне одноразове декларування активів фізичних осіб, яке покликане легалізувати доходи, отримані в “тіні”. Однак українцям, активи яких менше 400 тисяч гривень, проходити податкову амністію не потрібно.

У проекті державного бюджету на 2022 передбачено збільшення акцизного податку на сигарети і тютюновмісні вироби для електричного нагрівання. Мінімальне податкове навантаження зросте на 20%.

Джерело: Народна Правда
загрузка...