Уряд США змусив Макса Полякова продати свою частину акцій у Firefly Aerospace через … Росію

Уряд США змусив Макса Полякова продати свою частину акцій у Firefly Aerospace через … Росію
Автор Романова Марі в Закордонна правда/Новини

Уряд США вимагає, щоб відомий український підприємець Макс Поляков продав свою частку в ракетній компанії Firefly Aerospace Inc. За фактом у Полякова відібрали компанію з міркувань національної безпеки – нібито цінні технології можуть потрапити до України, Росії чи інших країн, які намагаються розробити ракетні програми. Робота центру в Україні також під питанням, є ймовірність, що його закриють.

Про те, що зараз відбувається із Firefly, пише Bloomberg.

Loading...

Видання повідомляє, що представники уряду та авіакосмічної галузі висловили заперечення проти контролю Полякова над компанією на тлі побоювань, що цінні технології можуть потрапити до України, Росії чи інших країн, які намагаються розробити ракетні програми. Незважаючи на те, що він вклав у Firefly більше 200 мільйонів доларів свого статку, Поляков погодився піти з правління компанії та піти з повсякденної діяльності Firefly наприкінці 2020 року, щоб полегшити компанії отримання урядових та військових контрактів США та полегшити деякі з них.

Однак наприкінці листопада Поляков отримав листа від Комітету з іноземних інвестицій у США (CFIUS), в якому висловлювалися побоювання щодо національної безпеки та вимагали, щоб Поляков та його інвестиційна компанія Noosphere Venture Partners взагалі продали приблизно 50% акцій Firefly. При цьому, за словами представників Полякова, він погодився з цією вимогою, заявивши, що його володіння Firefly не загрожує національній безпеці.

“Сьогодні Noosphere Ventures оголосила, що має намір зберегти інвестиційно-банківську фірму для надання допомоги у продажу частки участі Noosphere Ventures у Firefly Aerospace”, – йдеться у заяві компанії Полякова.

Bloomberg зазначає, що Поляков врятував Firefly від банкрутства у 2017 році та вклав у компанію гроші, щоб пожвавити її. У вересні Firefly здійснила перший запуск ракети з бази космічних сил Ванденберг у Південній Каліфорнії. Ракета не досягла орбіти, але показала хороші результати при першому запуску і компанія поспішала запустити другу.

За словами двох людей, знайомих із ситуацією, уряд США призупинив поточні операції із запуску ракет Firefly у Ванденберзі, оскільки проблема власності з Поляковим загострюється.

Поляков сказав, що мріяв перетворити Firefly на велику аерокосмічну компанію, яка могла б принести користь як США, так і Україні.

“У радянські часи Україна виробляла одні з найкращих у світі ракет і двигунів, але в останні роки багато з цих винаходів не використовувалися через відсутність інвестицій. Була надія, що Firefly зможе об’єднати своїх найкращих інженерів із США та України разом, щоб створити флот великих ракет, здатних виводити безліч супутників на орбіту, а потім виконувати місії на Місяць. Поляков хотів, щоб США отримали доступ до українського досвіду, а також знайшли спосіб покращити перспективи українських аерокосмічних інженерів”, – зазначає автор статті.

За останні кілька років Firefly досягла сталого прогресу. Компанія виграла контракти з NASA, Агентством перспективних оборонних дослідницьких проектів та ВПС США на виконання різноманітних місій. Компанія також отримала угоду щодо спільного використання технологій між Україною та США. Компанія має велику ракетну лабораторію з виробництва та випробувань у Центральному Техасі та має дочірню компанію в Україні.

“Хоча Україна є союзником США, її конфлікт з Росією, що триває, посилив побоювання з приводу того, що може статися з цінними технологіями всередині країни. Росія нарощує сили на кордоні з Україною, посилюючи побоювання, що вона вторгнеться в країну”, – резюмує автор.

Як повідомлялося раніше, з 2017 року Firefly Aerospace розробляє двоступінчасту (киснево-гасову) ракету надлегкого класу Firefly Alpha. Вона здатна виводити корисне навантаження масою до 1000 кілограмів на низьку навколоземну орбіту і до 600 кілограмів на сонячно-синхронну. У конструкції ракети використовуються композитні матеріали, включаючи вуглецеве волокно, а також ряд оригінальних рішень – технологія витіснення (стиснутий газ витісняє пальне та окислювач з баків, дозволяючи обійтися без турбонасоса) та технологія клиноповітряного ракетного двигуна.

Джерело: Народна Правда